Når man har forspist seg på Nonstop og tutti-frutti-syltetøyfylt potetgullkake med seterfløtelefser i varm melkesjokoladepåleggsaus kan det være litt vanskelig å få sove etterpå.

I alle fall hvis man ikke er vant til sukker.

Så får man ty til andre aktiviteter. Jeg har blant annet lakket mine korte neglene røde. Det ser litt hjelpeløst og barnslig ut, men litt hyggelig og. Man gjør så godt man kan.

(Ikke at røde nylakkede negler er så veldig søvndyssende. Lukten av aceton er faktisk ganske stressende. Men…det er i alle fall…en aktivitet.)

Videre har jeg brygget meg en stor kopp rykende varmt vann med en skive ingefær oppi. Det høres jo veldig  helsefrikete ut, men æresord, jeg er ingen helsefrik, det er bare ingen ting annet som er mulig å få ned i min sjokkskadde mage. (Kake i dag altså. Som nevnt innledningsvis.)

Og jeg kan forsikre deg – aldri mer kake.
Det er herved offisielt. Jeg er kakemotstander. På min hals. Antikake.
En ytterliggående antikakeekstremist.

Det kan godt hende jeg begynner med litt kaketerror. Se absolutt ikke bort fra det. Julebakstsabotasje er jo en veldig aktuell terrorgren i disse dager. Jeg sier ikke mer.

Bare: Nei til kake.