Hvor kjenner dere meg fra???

Jeg hilser tappert tilbake, men jeg vet ikke hvem dere ER!

For eksempel nå, som jeg sitter litt i resepsjonen på Nimi, så kommer det folk som hever øyebrynene helt opp til hårfestet og utbryter «neimen, er det DU som sitter her?» eller «sitter du HER OGSÅ, du da?» og noen blir trange i øynene og smiler bredt og rister litt på hodet.

HVA BETYR DETTE?! HVEM ER DERE?

Og når jeg trener, så kommer dere bort og sier god dag og hei og spør meg personlige spørsmål som ikke alle kan vite om. -HÆÆÆ?! Og hvorfor smiler dere så innmari hardt??? Jeg vil nærmest kalle det GLISING! Som om dere gosser dere over noe. Jeg er i stuss! Dette holder ikke!

Jeg har nettopp klippet håret kort, så jeg trodde ikke engang mine barn skulle kjenne meg igjen, men det har hatt helt motsatt virkning, nå kjenner plutselig ALLE meg. Ligner jeg mer på meg selv NÅ enn jeg gjorde før? Eller ligner jeg kanskje på en eller annen veldig kjent Ullevål-kapasitet, kanskje en litt skjøge-aktig person som det går gjetord om og alle kjenner svært godt og er på nikk og  hils og blunk og glis med?

HJELP! SOS! MAYDAY!

Dette skjer når jeg handler på ICA også, eller når jeg er ute og går tur med Ninja, uansett hvor jeg navigerer i det Ullevålske landskap (min aksjonsradius er på ca. 500 meter rundt Ullevål Stadion) kommer folk bort (og jeg mener ikke av og til eller rett som det er, jeg mener HELE TIDEN) og sier ting som «hei, har du fått ny hund, hvor har du gjort av shæferen, og så fin du er med kort hår» (som forresten er svææært løsaktig omgang med sannheten) og snakker og snakker som om vi var gamle venner. Noe vi kanskje er. Hvordan skal jeg kunne vite det. Når jeg ikke vet hvem dere er. Dere må gi meg noe. Et hint. Jeg husker ikke så godt lenger, jeg er ikke så god med ansikter, jeg må ha et navn. Nei forresten det holder ikke med navn. Det må knyttes opp mot noe konkret.

Jeg vil gjerne innføre en regel som sier at alle må levere fullt navn samt fremlegge tid og sted og referansesammenheng for forrige møte.

Var det i gallerisammenheng, i karatesammenheng, i sekkepipesammenheng, i treningsammenheng, i forbindelse med hund i Bergskogen, i forbindelse med barn i samme klasse på skolen, i familiesammenheng, selskapelig sammenheng, har jeg kjøpt noe av deg, har du kjøpt noe av meg, kjenner jeg deg i forbindelse med min første mann, min andre mann, en gammel kjæreste, en venn, min mor, Finn Hald, har jeg møtt deg i operaen, What? What? What?!

Dr. Borg river seg i sitt rare, korte hår og roper – ERROR!

PS: Ikke at jeg har noe imot å bli hilst på. Det er jo bare hyggelig det. Jeg vil bare vite hva det skylles at jeg plutselig får denne voldsomme oppmerksomheten.
Jeg vil gjerne vite hvem dere er! Plis, a!