Å henge opp ned

Mulige helsefremmende fordeler:

  1. INNMATEN får flyttet litt på seg og faller kanskje enda bedre på plass igjen etterpå.
  2. BLODOMLØPET får tyngdekraften snudd opp ned, sirkulasjonen skvetter litt, og man oppnår kanskje derav en jumpstart eller reeboot om du vil.
  3. MUSKLER OG SENER blir strukket og tøyd i ny og uvant retning, sikkert deilig og sikkert sunt.
  4. LEDD OG KNOKLER (Knokler. DET er et kult ord. Knokler, knokler, knokler, knokler.)
  5. HJERNEN blir nederst. Full av friskt, nysirkulert blod. Og når man først henger der, kan man jo benytte anledningen til å tenke litt baklengs. Skal vedde på at man kommer på noe ganske genialt.

Og – dette MÅ jo være bra for ryggen. (Som for øvrig er såpass mye bedre nå at jeg orker tanken på ting som for eksempel å henge opp ned)

Selv mangler jeg erfaring i å dingle opp ned fra takbjelker. Men Special Agent Dale Cooper later til å ha lang fartstid, hengingen hans utstråler en viss erfaren rutine, han har sogar en egen støvel-innretning til fremme av saken. Hvor får man tak i sånne tro? Og takbjelker? Får man kjøpt takbjelker i løsvekt på nettet? Jeg trenger bare èn… (Det er livsfarlig å feste noe som helst i mine skjøre gipsplater, det ville nærmest være å be om en brå og voldsom død med mye griseri på steingulvet.)

Kanskje jeg kan skru fast et par gamle slalåmbindinger i takbjelken (når jeg får bestilt en, håper ikke de blir liggende for lenge i tollen, for nå har jeg innmari lyst til å henge opp ned…) og feste på meg noen solide slalåmstøvler, det burde funke omtrent like bra som Coopers eget spesialopplegg.

Hah. En plan er unnfanget.