Jeg har øvd. Jeg har pakket. Strøket skjorter. Alt det der. Jeg er klar.
Otta here I come.

Pillargurifestivalen på Otta siste helgen i august hvert år er utvilsomt den mest folkekjære, mest berømte og omtalte, diskuterte, mediaopphausede, elskede og hatede musikkfestivalen vi har her i landet. Eller i hele Vest Europa for den saks skyld. Eller kanskje hele verden, hva vet jeg.

Og når det er Pillarguri på ferde, må det sekkepiper til. I den anledning samles absolutt alt som kan krype og gå av sekkepipband i hele norges land (2 stk) og møter mannsterke opp for å blåse liv i leieren. Jeg gleder meg vilt. Reiser i morgen tidlig. Sitter på med Alan. Det blir bra.

God tur til Oslo Caledonian Pipe Band & Bergen Pipes And Drums. Sammen skal vi filleriste Otta til langt på natt hele helgen. Men ikke etter klokken 00:00, det har den lokale sheriffen bestemt. Da får vi i tilfellet nesen vridd rundt. Ganske omhyggelig. Alle mann. Hvilket skjer hvert år.

oslobergenpipes

Og her spiller noen av oss en liten spontankonsert sammen med et Koreansk Damekor som var på gjennomreise. Alt kan skje på Otta. Litt sånn Twin Peaks.

spiller_for_koreansk_kor