Jeg er nesten bare glad. (næmen i jøsse nam agitt).

Likevel har jeg innsett at det er et par tre fire ting som hindrer min komplette lykke.

Det er noen ganske få aspekter ved tilværelsen som mye oftere er kilde til tenners gnidsel enn ikke. (Den setningen var ganske rar, men jeg tror den funker.)

Etter en liten mental vareopptelling er jeg kommet til at dette kan vi slett ikke ha noe av. Det er absoliutt ingen grunn til å tåle det aller minste ubehag, vekk med den indre stemmen som går jabb-jabb-jabb, jeg velger peace & love, konsekvent. Derfor lar jeg disse her oppramsede aspekter ved mitt tidligere liv være nettopp – aspekter ved mitt tidligere liv.

  • Menn – er nå – som kvinner – kun venner. Alle sammen. Uansett.
  • Kropp – er nå – som f.eks. en bil – et fremkomstmiddel. Både min og andres. Jeg ser bare et karosseri. Det er alt. Intet mer.
  • Alkohol – er nå – kun spredte regnbyger. Ikke regnbyger en gang, bare lett yr,  litt fuktighet i luften, som tåke, eller la oss heller kalle det dugg.
    Alkohol = Dugg. (Derav: bedugget?) Det funker ikke. Korr:
    Alkohol = en bitte liten hvit sky på en ellers aldeles blå og strålende klar sommerhimmel. (Ah. Vakkert.)
  • Forventninger/ambisjoner – er nå – ikke der. Jeg slipper tak i årene og lar båten flyte fritt avsted.

God tur til meg

PS: Have some faith

Appendiks

Dette ble ikke besluttet med sint, anklagende pipestemme, ei heller med smal sammenbitt munn, dype rykner og et glimt av «nå er det nok» i øyekroken, det var ingen tårer involvert, ingen slamring med dører eller tramping av føtter, ikke engang dårlig stemning. Det var rett og slett veldig hyggelig. Det var bare meg. Klokken var ca. fire om natten (fikk ikke sove på grunn av den indre stemmen som gikk jabb jabb jabb). Peisen knitret og brant, Alltid Klassisk spilte forsiktig i TivoliAudio-radioen på kjøkkenet, barna sov stille og Puma jaget katter i søvne mens jeg lå på sofaen og var nesten bare glad. Etterpå var jeg bare bare glad.

Denne beslutningen ble tatt i blåblomstrede nattkjole, og jeg akter å holde meg til den.
Både nattkjolen og beslutningen.