En av mine allierte hundeluftere i Borgskogen, (det var vel å ta litt i. Omformulerer:) Min allierte hundelufter i Borgskogen, hvis lille hannhund og undertegnedes noe større tispe kommer ganske godt over ens, (dvs. de prøver å drepe hverandre på en relativt jovial og kameratslig måte) lot en aldeles fortreffelig replikk falle i dag. Vi møttes over to baksende bikkjer og utvekslet litt sånn hei sveis, og jeg fortalte om episoden som en forklaring på hvorfor Puma var iført bånd. Dette tema presset seg liksom på, fordi Puma og Pontus jaget hverandre i ring rundt oss, så vi ble helt innsurret. «Hun er nok ikke helt happy med det båndet. Jeg tror nok hun trives best når hun kan løpe fritt» fortsatte jeg, small-talkens mester. Det var da det kom, utvunget, naturlig og med et lite sjevt smil sa han

GJØR VI IKKE ALLE

Den går rett inn i «replikker-for-rede-hånd»-notebooken. Gjør vi ikke alle. Åh. Så digg.
puma31