Rapport fra Bergskogen:

Blant promenerende hundeeiere i Bergskogen har den omseggripende sporten å gå lange omveier for å unngå den gærne shäferen pågått over en viss tid. Nå har imidlertid denne idretten eskalert, og nådde i dag sitt absolutte klimaks. Herre Gud. Jeg lover. Fra nå av skal jeg bruke bånd.

Puma har spist en katt.

De maltrakterte restene måtte naturligvis avlives, og Slemme-Kaja bøyer nakken, betaler regningen, og priser eks-katteeierne og deres (Herre Gud) to små barn, for utomjordisk høflig og forsiktig fremferd ved konfrontasjon. Å være vennlig og jovial i en sådan stund…det er nærmest så man krymper sammen til en tørr liten rosin og knipser seg selv vekk fra videre eksistens som et annet rusk.

Her på Ullevål er det vanlig prosedyre å avlive hundeeiere som ikke bruker hundepose. (JEG bruker pose, altså. Det skal jeg ha. Selv om jeg dreper katter. Rett skal være rett). Å ha setter eller vorster er vanligvis en formildende omstendighet, men shäfer, bare glem det. Å ikke bruke bånd kvalifiserer til offentlig henging på Damplassen. Det annonseres i Ullevål Hageby Bladet. Kattespising kvalifiserer nok ganske sikkert (og med rette, ikke misforstå) til å bli lagt på hjul og steile etter å ha blitt dyppet i kokende olje og rullet i fjær, skåret store renner i ryggen strødd med salt og veltet i fossen kun iført en spikertønne og sikkert ikke være noe særlig fin på håret etterpå  heller. Det er et under at jeg slipper unna dette med, ikke bare helsa, men også beistet i behold.
Gud er stor og lovet være herren og hellige jomfru maria jesu moder. Minst.

I skammekroken (med litt blod rundt munnen):

puma21