Jeg er, som lesere av denne bloggen antagelig har fått med seg, oppsatt med en KT (jeg har lovet å slutte å kalle ham x-mann, for det høres ut som han har skiftet kjønn, ref. Ali Baba).

Denne replikken falt i bilen på vei hjem fra Son, vi hadde hentet noen fonténer som skulle til galleriet. Det var ganske mørkt, men jeg merket at han kikket bort på meg et par rakse ganger, for å sjekke om jeg hadde festet sikkerhetsbelte, som jeg pleier å jukse litt med. Tredje gangen han snudde hodet bort fra veien og mot sikkerhetsbelteregionen min, betrygget jeg ham med at joda, jeg har festet sikkerhetsbeltet. Da svarer han: Neida, det er ikke det, jeg bare ser på puppene dine.

«Den var god, pappa!» kom det fra yngstemann i baksetet.

Så hulket vi av latter en stund. Veldig bra.

hals22-netthals-gul-netthals-nett

 

 

 

Jeg synes det er skikkelig digg når folk tøffer seg litt. Selv om det er alt for mørkt til å se noen pupper og man egentlig er en ansvarlige bilfører som setter pasasjerenes sikkerhet i første rekke. En frekk liten replikk for rede hånd. Det er tingen. Jeg skal øve meg på frekke små replikker for rede hånd. Jeg skal pønske ut noen gode og skrive dem i en frekk-liten-replikk- moleskine notebook (som SerendipityCat blogger om), pugge dem og servere treffsikkert og elegant, som om de var rykende ferske kreasjoner jeg henter opp fra mitt alltid bugnende indre overflødighetshorn. Man skal ikke stå tilbake for litt godt gammeldags taskenspilleri.