Jeg er skikkelig stolt av dette innlegget. Jeg har jobbet med det, uten å spise eller drikke, annet enn en kanne kaffe og to wienerbrød, for brorparten av de siste 25 minuttene. Jeg vet det høres ut som mye arbeid, men husk, Hemingway brukte omtrent dobbelt så lang tid på orginalmanuskriptet til «Og solen går sin gang».
Hvorfor det tok meg såpass lang tid er fordi jeg hadde en håndfull temaer på notatblokken, som jeg ville brodere litt videre på her, men så gikk det som det så ofte går når jeg stopper opp for å tenke. Jeg glemmer å starte igjen. Det gikk på tomgang de første 10 minuttene, til jeg bestemte meg for å rable med alt sammen helt ukritisk, ren avskrift altså.

1

Det finnes kunstnere som er fulle av sjarme.
Og det finnes dem som ikke er så fulle av det.
(grei ut)

2

Erkeengelen Gabriel: Frykt ikke Maria! Eller: Halla schnuppa!
(ref. Douglas Adams don’t panic)

3

Dog & owner lookalike competition: Han hadde kledd opp både seg selv og hunden sin som (hvorfor ikke) sommerfugler.
(m. liste: Alt en hund kommer over må 1) snuses på 2) tisses på 3) forsøke å spise 4) forsøke å parre seg med. For geskjeftige små hunder; alt over.)

4

Et faktum som står helt klart for alle som har en BITTE LITEN NESTEN USYNLIG INSEKTHJERNE er at servelat er et usigelig kjedelig pålegg. Jeg skal begynne å bruke det som et negativt ladet adjektiv: Det er bare SÅ servelat, assa.

5

Oslo har bare én ledig parkeringsplass. Og den er veldig godt gjemt. Noen har kjørt rundt siden 1934 og lett etter den, uten hell.
I en av Carl Hiaasens mange brilliante bøker livnærer to av Floridas forhutlede eksistenser seg på å selge invalide-parkeringsplass-pass til trengende og mindre trengende inbyggere som er villige til å betale godt for det. Det synes jeg noen burde ha forrettningssans nok til å gjøre her i byen også.
(Og når man skriver sånt, kommer skvadroner av advokater løpende fra alle kanter, man kan ikke kaste en stein noe sted uten å treffe en. Det er det fine ved det.)

6

Et vanskelig spørsmål jeg ikke tør svare på med 100% sikkerhet, før jeg har tatt et par øl til.

Andre titler jeg vurderte til dette innlegget:

  • Håndbok i kjøp og stell av esler
  • Ny telefon på størrelse med et riskorn
  • Turnering: The Borg Open
  • Den som tyster får nesen vridd rundt
  • Accido ad terram: Å falle til jorden
  • Ivan Den Fryktelige
  • Din loff
  • Ja, rektor. Nei, rektor.
  • Ikke mas
  • Vi ler godt og henretter arkitekten på stedet

Beste hilsener – en totalt rehabilitert Kaja Borg