Nedenfor følger noen stikkordsformede betraktninger over livet i Mexico, som jeg mener kan komme offentligheten til gode. Jeg skrev mens jeg hørte på Ghostbusters m. Ray Parker jr. (Ingen relevant sammenheng over hode, jeg har det bare skikkelig gøy med en early 80 revival her)

  • Et stort melkeglass med eggelikør er ganske godt ved en sen bassengkant. Men man blir kvalm. Det skal man ha.
  • Melkeglass egner seg kanskje best til melk. Den er veldig god i Mexico. Og eggene. Men det er vanskelig å få kjøpt mindre enn 80 av gangen.
  • Det finnes ingen innsekter i Mexico, bare massevis av gresshopper og én veps.
  • Jeg er blitt stukket av den vepsen. Men brodden fikk den med seg ut igjen, så døden inntraff dessverre ikke. (Jeg snakker om vepsen, altså. Jeg døde selvfølgelig på stedet.) Hvorfor jeg konkluderer såpass skråsikkert med dette, er fordi jeg med egne (dog døde) øyne så den fly ufortrødent videre i retning matbutikken. Og ufortrøden flyving i rettning matbutikken harmonerer ikke med den sikre død. Det er diametrale motsetninger. Så etter dette handlet vi konsekvent hos konkurrenten lenger opp i gaten. For sikkerhets skyld.
  • Gresshoppene parer seg hele tiden. Ustanselig og uavbrutt. Selv om Mexicos eneste veps kommer. Tvilere henvises til eldstesønns fotomateriale i makro som underbygger denne påstanden. Bilde følger senere. (Han har glemt kameraet sitt hos faren sin, så det blir vel over helgen, hvis han husker å ta det med…Man kan aldri vite med tenåringer) Veldig interessante insekter. (Og her snakker jeg om gresshopper) De ser akkurat ut som han gærningen fra Småkryp.
  • Rødvin og sjokoladekjeks går overraskende godt sammen