digklpersys

Når du har studert grafen over, vil livet ditt aldri bli det samme igjen. Detter er uhyre oppsiktsvekkende og banebrytende plansje-arbeid. Den grafiske fremstillingen viser, at ved å snu den digitale vekkeklokken / klokkeradioen på hodet, og lese av den aktuelle tid opp ned, kan du sove utrolig lenge på veldig kort tid.

Hvis du for eksempel legger deg kl. 00:08 riktig-vei-tid, snur klokken og står opp kl. 11:00 opp-ned-tid, har du oppnådd nesten 11 timers placebosøvn, mens du i virkeligheten bare har ligget i 3 minutter. Slå den. (Pass dog på at du ikke våkner kl. 90:00, da vil du være hensatt til en parallell virkelighet, en slags twilightzone det kan være vanskelig å komme ut av.)

«Lev dobbelt så lenge med De Digitale Klokkers Periodiske System». Det er slagordet. Det kommer til å selge som varme hveteboller i tørt gress. Dette er effektivitet på høyt nivå. Det er sogar Placeboeffektivitet, intet mindre. (Der fant jeg på et utrolig kult ord, som jeg må huske å bruke ved fremtidige foredrag verden over.) Vårt første møte med placeboeffekten var da vi drakk oss fulle på en alkoholfri punch i konfirmasjonsselskapet. Vårt siste møte med dette fenomenet blir på aldershjemmet, der man tror man får en Lobac Forte mot isjasen, mens man i virkeligheten får en Tic-Tac. Forskning viser at det faktisk virker. Verden vil bedras.

Og hvorfor stå tilbake for litt placeboeffektivt selvbedrag hvis det kan gi oss goder som elleve timers søvn hver natt uten at vi bruker mer enn tre minutter på det? Du får en meditativ, Buddhistisk ro over deg, du hisser deg ikke opp over småting, du hisser deg kanskje ikke opp i det hele tatt. Det skyldes absolutt ikke at du er for trett. Langt i fra, selv har jeg kjørt placebosøvn etter De Digitale Klokkers Periodiske System i omtrent en uke, og fått tid til masse kreativ aktivitet. Jeg har laget prosjektplan for Rullingskurs og plansjer av ymse slag, som eksempelvis den du ser over. Jeg har også startet Det Oppsiktsvekkende og Banebrytende Forskningsprosjektet – FASIT. Planen er å finne endelig svar på alt. Første kapittel dedikeres (selvfølgelig) til å finne verdens beste CD-spor. Det ultimate sporet. Meningene er mange og sterke, noen mener spor 2 alltid er best, andre sverger til nr. 5 eller 7, mens andre igjen er svorne 10’ere. Dette tar Det Oppsiktsvekkende og Banebrytende Forskningsprosjektet – FASIT mål av seg til å finne ut av, en gang for alle, så slipper vi flere diskusjoner. Jeg ser det for meg, folk kommer til å stå i kø utenfor bokhandleren, når den åpner om morgenen, for å sikre seg en kopi, fy søren jeg kommer til å bli rik. Millionær. I alle fall millio-nokså-nær. Mangelen på reell søvn påvirker meg ikke i det hele tatt, hæhæi, jeg er rasjonell som aldri før, og blir hodepinen for påtrengende tar jeg bare en Tic-Tac.

FASIT